/ عضویت
برنامه نویسی با Matlab

برنامه نویسی با Matlab

برنامه نویسی با Matlab

اگر به برنامه نویسی علاقه‌مند باشید، مطمئنا بارها نام نرم‌افزار متلب را شنیده‌اید. متلب (Matlab) نام یک زبان برنامه‌نویسی نسل چهارم و هم‌چنین یک محیط نرم‌افزاری برای انجام محاسبات عددی، تجسم و توسعه نرم‌افزارهای تجاری است. Matlab از ترکیب دو واژه‌ی Matrix و Laboratory به معنای آزمایشگاه ماتریس، به وجود آمده است. علت این ترکیب نام‌گذاری، ماتریس محور بودن متلب است به گونه‌ای که حتی اعداد منفی نیز ماتریس در نظر گرفته می‌شوند.

در واقع می‌توان گفت که متلب برای استفاده مهندسان و دانشمندان طراحی شده است. آن‌ها با کمک متلب می‌توانند به راحتی ماتریس‌ها و آرایه‌های ریاضی را به طور مستقیم در برنامه‌ها استفاده کنند. این موضوع در مورد تجزیه و تحلیل داده‌ها، پردازش سیگنال و تصویر، جبر خطی و طراحی کنترل نیز صادق است Matlab به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا مسائل پیچیده ریاضی را به زبان کامپیوتر ترجمه کرده و با سرعت بالا آن‌ها را حل کنند.

اين نرم افزار در امور مهندسي كامپيوتر گرايش هوش مصنوعي، مهندسي مكانيك گرايشهاي جامدات-سيالات-هوافضا همچنين مهندسي برق گرايشهاي كنترل و الكترونيك كاربرد دارد. اين شايستگي با كليه مشاغل مهندسي در ارتباط است.

?
Unread Messages
Online Users
Offline Users
پشتیبانی تجارت برتر آنلاین ×

Hi, lets start chatting...

برای شروع گفتگو لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
ثبت